linneablomqvist

Detta är en praktikblogg

26/11

Kategori: Allmänt

Jag har lärt mig mycket och fått många bra tips av personalen. Jag har lärt mig göra skyltar, då nvänder sig av ett dataprogram där coops egendesignade skyltar finns. Man kan där välja vilken storlek skyltarna ska vara i och vad som ska finnas med på dem. Man kan t.ex. ha med varans namn, märke, vikt, jämförelse pris och om varan har någon märkning så som krav eller ekologisk.
 
Jag har också lärt mig vad alla nummer på prisettiketerna  betyder. T.ex att ett nummer står för vilken hylla och ett för själva produkten. På prisettiketterna står det också om varan tillhör grundsortimentet eller inte.
 
Hur man staplar torn av varor på bästa sätt. Man staplar varorna åt olika håll tvärs över varandra så att varorna "låser" varandra. 
 
Hur man gör med svinn i butiken. På datorn inne på lagret kan man skriva av varan om det är något fel på den. Den kan  t.ex ha ett utgånget datum eller förpackningen kan vara trasig. Efter man gjort det slängs varorna i ett soprum. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: